KONELI

 Konstruktiv Életvezetés Iskolája

Folytasd a Koneli óvoda után a Koneli Iskolában!

Maradj Te is Konelis!

Cím: 1156 Budapest, Kontyfa utca 5.

koneli.iskola@gmail.com

További információ: 06-70/422-2498

Részletek a weboldalon: www.koneli.hu

KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS ISKOLÁJA

 Az első magyar komplex iskolamodell

  

Célunk, hogy leendő diákjaink a jövőjüket, biztos tudással, kiemelt kapcsolati és kulturális rendszerrel, kiegyensúlyozott magabiztossággal kezdhessék.

Mindezek alapján, iskolamodellünk a 21. fejlődéséhez igazodva szeretné megalapozni már gyermekkorban azt a konstruktív életszemléletet, amely korunk felgyorsult világához alkalmazkodik, ha úgy tetszik, ezt hivatott előkészíteni. Kimenetele már az óvodás kortól egészen diplomáig terjed majd.

 

Legfőbb jellemzők

 

Iskolarendszerünk alapvető jellemzője a szociális életképesség és a szociomorális normák elsajátítása. A szociális életképesség három, egymást kiegészítő feltétel kialakítását tűzi ki céljául: az élethosszig tartó tanulás megalapozását, felkészítést a munka világára és az egészséges életmódra.

Programunk által a gyerekek sikeres jövőjére nézve a legfontosabb értékeket, a munkára orientált, együttműködésre képes, toleráns személyiséget, az önfejlesztés, önérvényesítés tekintetében pedig az állandó önképzésre motivált, önmaga pozitív adottságait felelősen gondozó, fejlesztő, a változó körülményekhez alkalmazkodni képes, gyakorlatias, készségeket sajátíthatják el.

A szociomorális normák tekintetében pedig az értékteremtő és az értékóvó  magatartást, segítőkészséget és fegyelmezettséget ismerik meg és tanulják meg alkalmazni.

 

A KONELI oktatási programról, szakmai szemmel

  

 

A KONELI iskola egyedisége

 

 

 

  

A Konstruktív Életvezetés Iskolája, a professzor szemével

 

„A Konstruktív Életvezetés Iskolája a jelenleg működő iskolamodellek hatékonynak bizonyult személyiségfejlesztő megoldásmódjait, valamint a neveléstudomány és a személyiségelmélet új felismeréseit törekszik integráltan alkalmazni, s ezzel egy optimális iskolamodell megvalósítása a célja.

Az iskola programjának alapja a modern európai társadalmi és gazdasági elvárásoknak megfelelő, konstruktív életvezetésű határozott emberkép, amely célirányossá és koordinálttá teszi a személyiségfejlesztés folyamatát.

A program alapját képező emberkép jellemzői: szociomorális normakövetés, szociális életképesség /egyéni eredményesség, folyamatos önfejlesztés/, érzelemgazdagság /stressz-megelőző képesség, kiegyensúlyozott életvitel/.

Az emberképnek megfelelő, fejlesztő hatás-szervezés a személyiség strukturális és funkcionális sajátosságaihoz igazodva, erre felkészített pedagógus testület által valósul meg.

A fejlesztő hatásrendszer fő forrása az iskola gazdag, sokoldalú tevékenység-repertoárja, s az ennek keretében működtetett motivált, komplex feladat-szériák együttese.

Ennek megfelelően az iskola motivált feladat-centrikus modellnek is tekinthető.

A fejlesztő hatásrendszer minden tanulóra történő kiterjesztése érdekében fontos követelmény az iskola működése során a tanulók és a feladatok közti kapcsolat fenntartása, vagyis az, hogy egyetlen tanuló se rekedjen kívül a tevékenységi folyamatból, azaz ne álljon elő a spontán kirekesztődés jelensége, amely a személyiség fejlődését súlyos mértékben gátolná.

A tanulók és a feladatok szoros, de egyben motivált kapcsolatát a korszerű tevékenységszervezési modellek differenciált alkalmazása garantálja.

A motivált, széleskörű iskolai tevékenység-repertoár hozzájárul a tanulók sokelemű szociogén szükséglet-rendszerének kialakulásához, ami a szubjektív örömforrások széles skálájának létrejöttét, vagyis az érzelemgazdag, kiegyensúlyozott életvezetésű személyiség kifejlődését jelenti.

A személyiségfejlesztő hatásszervezés során az iskola megvalósítja a rendkívül fontos, ám a gyakorlatban ritkán érvényesített hatásrendszerbeli váltást, vagyis a 10. életévtől a direkt személyiségformáló hatásszervezésről az átállást az indirekt hatásszervezésre. Ezzel megelőzhető a tanulók körében a direkt hatásokkal szembeni, úgynevezett személyi ellenállás jelenségének kialakulása, ami részben konfliktusok forrása, másrészt a fejlesztő hatások elutasítása következtében, a személyiségfejlődés lelassulásának előidézője lenne.

Az iskola pedagógusaival szembeni alapvető elvárás, a tanulókkal történő empatikus, kapcsolatépítő és kapcsolat-erősítő bánásmód megvalósítása. Ennek jelentősége abban áll, hogy a kapcsolat az a híd, amelyen keresztül a fejlesztő hatások közvetítődnek. Ennek hiányában ezek a fejlesztő hatások a tanulók részéről nem kerülnek befogadásra, sőt elutasítódnak, s így a fejlődési folyamat leáll, s kialakul a nehezen nevelhetőség jelensége.

A Konstruktív Életvezetés Iskolájának célirányos működése, valamint fejlesztő hatásrendszerének szervezési elvei hívatottak a hatékonyság garantálására.”

Bábosik István