KONELI
Konstruktiv Életvezetés Iskolája
Folytasd a Koneli óvoda után a Koneli Iskolában!
Maradj Te is Konelis!
Cím: 1156 Budapest, Kontyfa utca 5.
koneli.iskola@gmail.com
További információ: 06-70/422-2498
Részletek a weboldalon: www.koneli.hu
KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS ISKOLÁJA
Az első magyar komplex iskolamodell
Célunk, hogy leendő diákjaink a jövőjüket, biztos tudással, kiemelt kapcsolati és kulturális rendszerrel, kiegyensúlyozott magabiztossággal kezdhessék.
Mindezek alapján, iskolamodellünk a 21. fejlődéséhez igazodva szeretné megalapozni már gyermekkorban azt a konstruktív életszemléletet, amely korunk felgyorsult világához alkalmazkodik, ha úgy tetszik, ezt hivatott előkészíteni. Kimenetele már az óvodás kortól egészen diplomáig terjed majd.
Legfőbb jellemzők
Iskolarendszerünk alapvető jellemzője a szociális életképesség és a szociomorális normák elsajátítása. A szociális életképesség három, egymást kiegészítő feltétel kialakítását tűzi ki céljául: az élethosszig tartó tanulás megalapozását, felkészítést a munka világára és az egészséges életmódra.
Programunk által a gyerekek sikeres jövőjére nézve a legfontosabb értékeket, a munkára orientált, együttműködésre képes, toleráns személyiséget, az önfejlesztés, önérvényesítés tekintetében pedig az állandó önképzésre motivált, önmaga pozitív adottságait felelősen gondozó, fejlesztő, a változó körülményekhez alkalmazkodni képes, gyakorlatias, készségeket sajátíthatják el.
A szociomorális normák tekintetében pedig az értékteremtő és az értékóvó magatartást, segítőkészséget és fegyelmezettséget ismerik meg és tanulják meg alkalmazni.
A KONELI oktatási programról, szakmai szemmel
- A gyermekeket és diákokat oktató, nevelő pedagógusoktól is különleges hozzáállást és folyamatos szakmai fejlődést, a pedagógusi továbbképzési programban való előrészvételt követel meg.
- Az iskolamodellben az egyéni képességfejlesztés és kompetencia fejlesztés valódi tehetséggondozással is társul.
- A tananyag elsajátításához szükséges hatásszervezést, a tevékenység és feladatszériákkal segíti elő a program. (Non verbális kompetencia fejlesztés)
- A projekt-alapú megközelítés dominál, amely minden esetben az adott korosztály igényeinek és képességeinek megfelelő, modern tanulási eszközök használatával párosul.
- A gyerekek és a modell között megteremtődik a szimbiózis, a legmodernebb tanulási technikák által, így az individuális, kooperatív, és csoportmunkák kerülnek túlsúlyba.
- Az iskolában kiemelt szerep jut a szabadtéri tevékenységeknek, a sokszínű sportéletnek.
- Kultúra ápolása, más kultúrák megismerése
- Az órák nem az egy órás időkeret szerint, hanem tömbösítve kerülnek megtartásra, mivel ez a sokoldalú, elmélyült és hatékony alkalmazásra vagy felzárkóztatásra a megfelelő.
- A minősítés, az osztályzás során, a teljesítményorientált jelleg erőteljes mérséklését alkalmazzuk.
A KONELI iskola egyedisége
- Magyar professzorok, szakemberek által összeállított pedagógiai program, továbbképzett pedagógusokkal
- Az egész tanulási időszak alatt egynevelési elmélet
- A jövőre készíti fel a gyermeket a legfontosabb értékrendek megtanításával
- Biztos tudást,kiemelt kapcsolati tőkét és kulturális értékrendet ad
- Modern tanulási eszközök és tanulási technikák
- Személyre,egyénre szabott pedagógiai program
- Egyéni képességés kompetenciafejlesztés
- Tehetséggondozás
- Prevenció
- Projekt alapú heti program
- Tömbösített foglalkozások
- Osztályozás mellett írásbeli értékelés
- Értékrend, normák kialakítása
- Életképesség megalapozása
A Konstruktív Életvezetés Iskolája, a professzor szemével
„A Konstruktív Életvezetés Iskolája a jelenleg működő iskolamodellek hatékonynak bizonyult személyiségfejlesztő megoldásmódjait, valamint a neveléstudomány és a személyiségelmélet új felismeréseit törekszik integráltan alkalmazni, s ezzel egy optimális iskolamodell megvalósítása a célja.
Az iskola programjának alapja a modern európai társadalmi és gazdasági elvárásoknak megfelelő, konstruktív életvezetésű határozott emberkép, amely célirányossá és koordinálttá teszi a személyiségfejlesztés folyamatát.
A program alapját képező emberkép jellemzői: szociomorális normakövetés, szociális életképesség /egyéni eredményesség, folyamatos önfejlesztés/, érzelemgazdagság /stressz-megelőző képesség, kiegyensúlyozott életvitel/.
Az emberképnek megfelelő, fejlesztő hatás-szervezés a személyiség strukturális és funkcionális sajátosságaihoz igazodva, erre felkészített pedagógus testület által valósul meg.
A fejlesztő hatásrendszer fő forrása az iskola gazdag, sokoldalú tevékenység-repertoárja, s az ennek keretében működtetett motivált, komplex feladat-szériák együttese.
Ennek megfelelően az iskola motivált feladat-centrikus modellnek is tekinthető.
A fejlesztő hatásrendszer minden tanulóra történő kiterjesztése érdekében fontos követelmény az iskola működése során a tanulók és a feladatok közti kapcsolat fenntartása, vagyis az, hogy egyetlen tanuló se rekedjen kívül a tevékenységi folyamatból, azaz ne álljon elő a spontán kirekesztődés jelensége, amely a személyiség fejlődését súlyos mértékben gátolná.
A tanulók és a feladatok szoros, de egyben motivált kapcsolatát a korszerű tevékenységszervezési modellek differenciált alkalmazása garantálja.
A motivált, széleskörű iskolai tevékenység-repertoár hozzájárul a tanulók sokelemű szociogén szükséglet-rendszerének kialakulásához, ami a szubjektív örömforrások széles skálájának létrejöttét, vagyis az érzelemgazdag, kiegyensúlyozott életvezetésű személyiség kifejlődését jelenti.
A személyiségfejlesztő hatásszervezés során az iskola megvalósítja a rendkívül fontos, ám a gyakorlatban ritkán érvényesített hatásrendszerbeli váltást, vagyis a 10. életévtől a direkt személyiségformáló hatásszervezésről az átállást az indirekt hatásszervezésre. Ezzel megelőzhető a tanulók körében a direkt hatásokkal szembeni, úgynevezett személyi ellenállás jelenségének kialakulása, ami részben konfliktusok forrása, másrészt a fejlesztő hatások elutasítása következtében, a személyiségfejlődés lelassulásának előidézője lenne.
Az iskola pedagógusaival szembeni alapvető elvárás, a tanulókkal történő empatikus, kapcsolatépítő és kapcsolat-erősítő bánásmód megvalósítása. Ennek jelentősége abban áll, hogy a kapcsolat az a híd, amelyen keresztül a fejlesztő hatások közvetítődnek. Ennek hiányában ezek a fejlesztő hatások a tanulók részéről nem kerülnek befogadásra, sőt elutasítódnak, s így a fejlődési folyamat leáll, s kialakul a nehezen nevelhetőség jelensége.
A Konstruktív Életvezetés Iskolájának célirányos működése, valamint fejlesztő hatásrendszerének szervezési elvei hívatottak a hatékonyság garantálására.”
Bábosik István