KARDOS ÉVA - ALAPÍTÓ

Kardos Éva vagyok, a Kincsem Sziget Óvoda létrehozója, a Varázshíd Iskola-előkészítő és KONELI iskola megálmodója.

De hogyan kerültem ide, és miért?

Mikor a gyermekvállalás megfogalmazódott bennem, még nem tudtam, hogy innentől megváltozik az életem minden iránya. Anya leszek….anya leszek? De hogyan, mi lesz a dolgom, mit fogok s hogyan csinálni? A legjobbat szeretném Neki adni, csak ez járt a fejemben folyton-folyvást. Ugyanakkor megrettentem, hogy ezt nem tudom, sehol senki sem mondta, tanította meg. Persze én is felnőttem, mert a szüleim felneveltek, de sajnos sok negatív élményem is volt ebben. Egyet tudtam, meg kell tanulnom mindent, amit neki(k) adhatok tudást, és elindíthatom őket büszkén, rengeteg plusz tudással a nagyvilágba.

Hát így kerültem ide, ebbe a csodálatos világba, ahol minden nap a sajátjaim mellett, egyre több gyermeknek adhatok kollégáimmal szeretetet, használható tudást, élményeket. Büszke vagyok, hogy a Kincsem Sziget Óvoda mellett, 2017. szeptemberétől a Varázshíd Iskola-előkészítő és a KONELI Iskola szakmai vezetőjeként és tulajdonosaként segíthetem a gyerekeket, egy olyan folyamatban, ami nem más, mint az ÉLET.

 

BARANYAI ANIKÓ - INTÉZMÉNYVEZETŐ

 

35 éve dolgozom óvodapedagógusként, a gyermekek iránt érzett őszinte csodálat és tisztelet hatja át nevelőmunkám. Én Montessorival vallom, hogy „nem alakítanunk kell a gyermeket, hanem alakulni engedni”.  Nem vezényelni, hanem szolgálni, türelemmel kivárni és elhárítani a fejlődést akadályozó tényezőket. Mindig csak akkor és annyit tenni, amennyit éppen igényel a gyermek ahhoz, hogy tovább tudjon lépni. De ezt az óvodapedagógusnak kell éreznie, tudnia és tennie, mert ő a katalizátor a csoport életében, szükség van a háttérbevonulásra éppen úgy, mint a kezdeményezésre, kivárásra és motiválásra egyaránt.

Hiszek a játék és az élmények erejében. A játék minden gyermek természetes módon megjelenő szükséglete. Teret ad az egyéni képességek kibontakoztatásának. Fontosnak tartom, olyan tevékenységkínálat biztosítását, amely a gyermeki kíváncsiságra, a gyermek élményére, tapasztalatára, érdeklődésre építve nyújt lehetőséget a változatos tevékenykedéshez.

Én hiszem azt, hogy óvodapedagógusnak lenni nem csupán hivatás - hanem elhivatottság.

 

 NEVELŐTESTÜLET

NYUSZI CSOPORT 

Murányi Valéria - óvodapedagógus

Kisvárosi lakótelepen nőttem fel, ahol suli idő után mindig sok gyerek volt a játszótéren, akkor még spontán, és önfeledten szaladgáltunk, ugróköteleztünk, számháborúztunk addig, amíg be nem esteledett. Visszaemlékezve kisgyermekkorom óta közösségi ember voltam, akkor voltam a legboldogabb, ha gyerekekkel játszhattam. Így számomra nem volt kérdés, hogy pedagógus pályára lépjek. Több mint 30. éve vagyok óvodapedagógus. Egy pedagóguspálya rendkívül eseménydús és azt gondolom számtalan tapasztalatszerzésen, sikereken és kudarcokon át vezető ösvényt jártam be, teli még célokkal, szakmai fejlődére ható energiával. Vallom, hogy a jó pedagógus mindig a nevelésére bízott gyermekekhez igazítja, fejleszti tovább a tudását!


„A valódi felfedezés nem abban áll, hogy új területeket találunk, hanem, hogy új szemmel nézzük az ismert világot.”

PODRUZSIK ERZSÉBET - óvodapedagógus

 

„Keresem a gyermek titkát, és kérdezem:

hogyan segíthetnék abban, hogy önmaga lehessen” (J.Korczak)

Gyermekkoromban sok időt töltöttem az óvodában, ahol Édesanyám dolgozott. Már ekkor eldőlt, hogy nekem a gyermekek között a helyem. Igazi hivatás ez, amire hiszem, hogy születtem. Sohasem unalmas, mert a gyermek minden nap más, minden nap új és megismételhetetlen.

A gyerekekkel való foglalkozás egyben egy élethosszig tartó tanulás is. Munkám során nagy szerepet kapnak az énekek, dalos játékok. Több éve foglalkozom az ”Így tedd rá” programmal, mely ötvözi a hagyományos értékeket és a legkorszerűbb pedagógiai módszereket.

Nagy örömömet lelem a különböző gyermekprogramok szervezésében, mely hozzásegíti a gyermekeket személyiségük még teljesebb kibontakoztatásában. Különösen kedvesek számomra azok a programok, melyeken a szülők is részt vesznek.

TÓTH ERIKA - dajka  

Nyolc éve dolgozom dajkaként. Nagyon szeretem a gyerekeket és örömömre szolgál,hogy Tőlük is ugyanezt kapom. Nincs egyforma gyermek, és egyforma nap. Rácsodálkozom mindig, hogy a gyermekek mindig tudnak újat mutatni.  Anyai szeretettel és gondoskodással segítem őket,esetleg ha rosszkedvűek próbálom humorral alakítani a napjaikat. Hálás vagyok, hogy erre a pályára sodort az élet.

 

 

BAGOLY CSOPORT 

TÓTH-SZOLCSÁNYI CSILLA - óvodapedagógus

 

 

BORBÉLY PAVLOCZKY ADRIENN - ÓVODAPEDAGÓGUS

MIKA TIBORNÉ - DAJKA

 

 

 

 

TOVÁBBI MUNKATÁRSAINK

Varju Erzsébet - személyi asszisztens

ÓRAADÓINK

 

 

Bordás Adrienn - logopédus

 

Gyógypedagógus-, logopédus munkám során, valamint diagnosztaként szerzett több, mint két évtizedet felölelő tapasztalataim is alátámasztják a korai felismerés, és a minél korábban elkezdett korrekció jelentőségét. Hiszem, hogy tanítványaim számára olyan légkört tudok teremteni, ahol a segítő szándék, az elfogadás érezhető, ahol a foglalkozások pozitív élményt jelentenek, így a beszédük mellett személyiségük is fejlődik, önbizalmuk erősödik. Ennek érdekében minden gyermek esetében az egyéni szükségleteikhez alkalmazkodó fejlesztési folyamatot alkalmazom.

 

 KISS MÁRTA - játékos angol nyelvoktatás